czwartek, 3 stycznia 2019

Jak wypromować swojego ebooka

Jak wypromować swojego ebooka


Autor: Piotr Bukowski


Wiele osób zastanawia się nad tym, jak skutecznie wypromować swojego ebooka. Pokażę Ci gotowe rozwiązanie, które wykorzystuje jednocześnie kilka rewelacyjnych technik marketingowych na raz.


Promowanie ebooka należy zacząć już wtedy, gdy jesteśmy w trakcie pisania. Zanim napiszemy jednak naszą książkę, warto dowiedzieć się czegoś o zapotrzebowaniach rynku. Najpierw badamy jak wiele osób jest zainteresowanych daną tematyką i jakie są ich potrzeby.

Warto na przykład stworzyć i promować prostą ministronę, na której znajduje się ankieta z pytaniami typu: Czego szukasz w książce o technikach zmywania naczyń? Co jest dla ciebie najważniejsze w książkach które kupujesz? etc.

Można, a nawet trzeba zbierać mailowe adresy twoich potencjalnych klientów. Najlepiej stwórz całą specjalną drogę, którą pokierujesz odwiedzających twój miniserwis gości.

Najpierw musisz w jakiś sposób ściągnąć ludzi na swoją ministronę. Piszesz więc na forach dyskusyjnych mądre i rzeczowe wypowiedzi budując sobie tym samym opinię eksperta, a w ustawieniach profilu ustawiasz stopkę, w której prosisz o pomoc w stworzeniu ebooka (czyli wypełnienie ankiety) i obiecujesz jakiś bonus - może to być nawet kilka pierwszych rozdziałów twojej książki, jeśli już jakieś masz.

Ankietę możesz stworzyć za darmo w serwisie Response-O-Matic. Wygenerowany w tym serwisie kod wklejasz na stronę, a w ustawieniach ankiety ustawiasz przekierowanie na specjalną podstronę niedostępną z poziomu wyszukiwarek i strony głównej. Dziękujesz na niej za wypełnienie ankiety i zachęcasz do pozostawienia swojego maila, aby dana osoba otrzymała bonus w postaci gotowego fragmentu twojej publikacji. Możesz skorzystać w tym celu np. z polskiego zaawansowanego serwisu freebot.

Mailem (w autoresponderze) wysyłasz linka do pdfa, którego umieściłeś na swoim koncie hostingowym, możesz dodatkowo wrzucić pdfa do załącznika. Skorzystaj z szansy i wysyłaj swoim subskrybentom co kilka dni garść wartościowych (powtarzam: naprawdę wartościowych) informacji. Po prostu zaprogramuj swój autoresponder na co kilka dni lub nawet co tydzień. Gdy twój ebook jest gotowy i wydany (np. przez wydawnictwo Złote Myśli), możesz wysłać mailing. Szansa na to, że twoi subskrybenci kupią twoją książkę jest BARDZO duża dzięki wartościowym materiałom, jakie im wysyłasz. Budujesz w ten sposób zaufanie i poczucie, że twój ebook będzie tak samo wartościowy.

Czego dokonałeś:

* zapoznałeś wstępnie swoich potencjalnych klientów z powstającym produktem
* zrobiłeś sobie opinię eksperta na forach dyskusyjnych
* dowiedziałeś się jakie są potrzeby twoich gości
* zebrałeś ich adresy mailowe
* zbudowałeś zaufanie swoich subskrybentów do siebie
* zwiększyłeś szansę na kupienie twojego produktu

A tak niewiele trzeba, by odnieść sukces! Życzę Ci powodzenia!
Praktyczne porady dla e-biznesmenów i partnerów programów partnerskich Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz